Koľkokrát sa vám stalo, že vám zvieralo žalúdok, keď ste mali niekomu zavolať?

Prečo predajca stráca energiu, záujem a chuť po každom NIE od zákazníka?

Ako si udržať svoj úspešný nárast v predaji?

Toto sú dosť pravdepodobne tie otázky, ktoré, ak by vám niekto zodpovedal, prípadne vás naučil tieto veci zvládať, tak by ste už mohli predávať čokoľvek a komukoľvek.

Pri rôznych stretnutiach s predajcami som si všimol, že vyššie zmienené veci ich často trápia. Dokonca aj skúsených predajcov. V prvom rade treba povedať, že ak si je človek vedomí nejakej slabosti tak to nebude pre neho až taký problém. Problémom to začne byť vo chvíli, keď sa snaží tento problém schovávať alebo zatutlať.

Byť schopní osloviť kohokoľvek a kedykoľvek, dokáže iba menšie % ľudí.

Jedna vec je, byť schopný niekoho osloviť. Úplne iná vec je niekoho osloviť so zámerom mu niečo predať. Je iné niekomu zavolať, ak niečo potrebujete a iné, ak chcete niečo kúpiť. A úplne iné, ak máte niekoho presvedčiť, aby si od vás kúpil niečo on. Súhlasíte?

Ako prekonať tieto problémy s oslovovaním ľudí?

Mohol by som povedať: “jednoducho”. Neveríte mi. To je v poriadku. Všetko je jednoduché pre človeka, ktorý niečo vie. Oslovovať a komunikovať s ľudmi nejde bez tréningu. Dá sa však urobiť taký tréning, ktorý by vám umožnil presne zistiť, kde sú vaše problémy a pomohol by vám ich prekonať? Niektorí si hovoríte: “Ja sa poznám, ja viem kde sú moje problémy.”

Ak by si bol človek plne vedomý, kde alebo ČO je jeho problém, už by ho nemal.

Základom schopnosti pre oslovenie alebo komunikáciu s kýmkoľvek je predpoklad, že sa dobre naučíte pracovať s pozornosťou a budete schopní vytvárať záujem. Čo je to pozornosť, ako dávať pozornosť, ako prijímať pozornosť? Ako pozornosť súvisí so záujmom? To všetko môžu byť veľmi cenné informácie a je dobré ich poznať.

Povedzme, že nemáte problémy s oslovovaním ľudí. Čo pociťujete, ak si predstavíte toto: 

Že sa máte stretnúť s niekým, kto sa vám veľmi páči alebo je pre vás veľmi príťažlivý a povedzme, že by ste si želali jeho záujem a pozornosť.

Iná situácia:

Je potrebné, aby ste vystúpili pred veľkou skupinou ľudí. Cítite sa uvoľnení?

Iný príklad:

Čo ak máte nejaké veľmi dôležité pracovné stretnutie alebo stretnutie s niekým, kto je veľmi úspešný, známy alebo populárny. Dokázali by ste byť úplne uvoľnený a bez napätia?

Je veľmi veľa dôvodov, prečo človek potrebuje byť v pohode pri oslovovaní, komunikácii alebo stretávaní sa s ľuďmi. Mňa veľmi zaujíma, aké pocity zvyknete prežívať, už len pri pomyslení na takéto situácie?

Môžete sa vyjadriť k jednej alebo ku všetkým situáciám.

Vyberieme 3 z vás, ktorých odpovede sa nám budú zdať najúprimnejšie. Odmenou bude bezplatná registrácia do jednej z úrovní ON-Line Školy obchodu.

A ďalší bonus: Zdieľajte tento článok z Facebooku “Škola obchodu”. Vyžrebujeme jedného z vás a ako odmenu získa bezplatnú registráciu do 1. úrovne ON-Line Školy obchodu.

Táto akcia, platí do 30.11.2013 a potom zverejníme tých, čo získali odmenu.

5 odpovedí

  1. :-) musím říct, že zažívám všechny ty popsané situace se stresem… Nerada telefonuju, tedy co se týká domlouvání obchodních schůzek… Při představě na vystoupení před větším množstvím lidí se mi zvedá žaludek a přestávám dýchat… Schůzka s nějakou autoritou??? Třese se mi prst, když sahám na zvonek… Přesto tuto práci dělám a miluju ji a považuju ji za jednu z nejlepších na světě… Někdy si sama říkám, proč to, vzhledem k výše uvedeným pocitům, vůbec dělám… Asi proto, že když to vše překonáte, odměna je královská (nejen finanční, ale ten pocit pomoci a dobře odvedené práce)
    A tak se překonávám každý den :-)

    • Marian Tóth

      Ďakujem Marie, za vaše vyjadrenie pocitov, ktoré zažívate. Pomôže nám to, vytvoriť tréningy a semináre, pomocou ktorých môžeme predajcov a manažérov od tých pocitov oslobodiť. Pretože práve tieto pocity sú brzdou na ceste k úspechu a k pohode pri práci. Veľmi si vážim vašu ochotu a úprimnosť.

    • Marian Tóth

      Márie, získavate od nás ocenenie a to je možnosť bezplatnej registrácie, do 1.úrovne ON-Line Školy obchodu. Gratulujem vám k tejto odmene. Prihláste sa nám prosím cez http://skolaobchodu.sk/contacts/ , aby sme vám mohli odovzdať ocenenie. :-)

  2. Monika Esseová

    Všetko čo vravíte, prežívam. pri oslovení klientov nemám problém len obavy že nebudem vedieť reagovať na ich požiadavky. Veľká moja dilema je že mám veľký strach pred autoritou vplyvných ľudí, preto sa ich bojím osloviť. Prvú úroveň budem už mať tento týžden dokončenú a teším sa na daľšie úrovne, lebo to veľmi rýchlo potrebujem pri mojej práci.
    S pozdravom Monika

    • Marian Tóth

      Ďakujem Monika,

      že ste vyjadrili svoje pocity. Práve ste splnili základné predpoklady k tomu, ako je ich možné, prekonať.
      Predajca potrebuje začať čeliť svojim nedostatkom alebo slabostiam. To ste splnili. Druhý krok je, hovoriť o nich s niekým iným, kto vám ich môže pomôcť prekonať. Tretí krok, nebáť sa o nich verejne hovoriť v správnom prostredí. Keď o niečom môžete hovoriť verejne, problém je prelomený. Ďalšou prácou na sebe a praxou ho postupne, úplne zvládnete.
      Budem rád, ak budete aj ďalej písať o svojich skúsenostiach s prekonávaním týchto problémov. Pomôžete tým sebe, nám a iným ľuďom vo vašom okolí.
      Nikto nie je dokonalý. Všetci sa môžeme v rámci svojich činností neustále, krok za krokom, deň za dňom zlepšovať.
      Základným účelom v ON-Line Škole obchodu je pomôcť predajcom, obchodníkom, predavačom, sprostredkovateľom, manažérom predaja a majiteľom firiem, prekonávať problémy, ktoré im vznikajú pri predaji, pri obchodných stretnutiach alebo pri vzťahoch so zákazníkmi. Postup cez jednotlivé úrovne v ON-Line Škole obchodu má narastajúcu náročnosť. Začíname so základnými údajmi, bez ktorých by nebolo možné zvládnuť tie, ktoré sú náročnejšie a zložité.
      Tak postupne dosiahnete úroveň: “…kde sa obchod stáva hrou.”

Pridať komentár

Musíte byť prihlásený na pridanie komentára.