Ako predajca potrebujete mať nejaký hodnotný produkt alebo službu, ktorú vytvárate a predávate. Malo by to byť ľahko vymeniteľné za peniaze alebo iný tovar a služby.
Definícia slova Hodnotný:
1. majúci hodnotu – niečo, čo má význam, dôležitosť, úžitkovosť a osožnosť; cenný; kvalitný.
Definícia slova Produkt:
- výrobok
- látka alebo materiál, ktorý vznikne určitým pracovným postupom
- výtvor, výsledok
Ak hovoríme o hodnotnom produkte, tak mám na mysli niečo, čo si vy osobne veľmi ceníte. Má to pre vás užitočnosť alebo je to veľmi osožné. Páči sa vám to. Spôsobuje vám to radosť a potešenie.
Prejavom hodnoty by tiež bolo, keď máte s niečím výborné skúsenosti a chceli by ste, aby vaši priatelia a známi mali tú istú skúsenosť. Niečo vami overené.
Ak predávate produkt, ktorý je pre vás hodnotný, budete sa na predaj tešiť každý deň.
Preto je prvou a zároveň najdôležitejšou požiadavkou, ktorá je na predajcu kladená: Vytvoriť si pozitívny, osobný vzťah ku výrobku alebo službe, ktorú poskytujete a predávate. Vy sami musíte produktu dôverovať, inak nebudete v predaji úspešní.
Predajca potrebuje vedieť, že produkt, ktorý predáva zlepšuje prežitie ľudí okolo, že pomáha jeho zákazníkom. Keď predajca predáva nečestný produkt, tiež zarobí peniaze. Preto, ak by sme za jediné kritérium úspechu v predaji stanovili, koľko zarobil peňazí, nebolo by to dostatočným kritériom. Úspešný predajca je ten, ktorý zarába veľa peňazí a má veľmi veľa spokojných zákazníkov, ktorí ho z radosťou odporúčajú ďalej.
Nie je pravda, že každý človek je váš zákazník. Ale určite je pravdou to, že každého človeka, ktorého zaujmete svojim produktom a službou, môžete urobiť svojim zákazníkom. Ak mu bude ten výrobok slúžiť k tomu, prečo si ho kúpil, budete mať spokojného a verného zákazníka. Ak ste ho iba “namotali”, bude sa vám v budúcnosti vyhýbať.
Určite ste už počuli údaj, že: “Peniaze robia peniaze.”
Pravdepodobne sa vám to páči viac, ako to staré a overené: “Bez práce nie sú koláče.”
Lenže peniaze neprodukujú žiadne peniaze. Machinácie s peniazmi lákajú veľké množstvo ľudí. Takzvaní “Investori” (aké vznešené pomenovanie), ktorí sú náchylní na rýchly, ľahký zárobok bez práce. Pár ľudí zarobí, mnohí o peniaze prídu (radšej o tom nehovoria, lebo sa za to hanbia) a zrazu sa objaví nová príležitosť. Peniaze sa stali pre niektorých ľudí vyššou hodnotou ako česť, zdravie či ľudský život. Sú ľudia, ktorí kvôli peniazom neváhajú zapredať vlastnú rodinu, priateľov a svojich kolegov.
Pomocou marketingu, PR agentúr a médií sa dnes robia reklamy, na predaj rôznych, často bezcenných a dokonca aj zdraviu škodlivých produktov. Len aby sa zarobilo. A zarába sa. Hlavné kritérium takéhoto predaja je: “Koľko zarobím, kým sa ten podvod prevalí?…kým sa stane tento tovar nepredajný?”
Veci, ktoré predtým slúžili celé roky alebo aj desiatky rokov sa dnes stali iba spotrebným tovarom. Rýchla výroba, nízka kvalita, nie vždy nízka cena. Cenu určuje dopyt, ktorý sa podarí vytvoriť pomocou Marketingu, Reklamy a PR agentúr. Hrá sa na emócie a pocity.
Predať je dnes možné fakticky všetko. Trh je preplnený bezcenným tovarom. Zákazníci sú viac orientovaní na cenu alebo nízke splátky, ako na funkčnosť či kvalitu. To je novodobá marketingová stratégia. A nová príležitosť na podvody. Predaj musí byť úderný a rýchly, aby sa ľudia nestihli navzájom informovať. A je zarobené. Preto sa hľadajú rôzne spôsoby, ako ľudí pri nákupoch rozptýliť . Zamerať ich pozornosť na veci, ktoré sú nepodstatné. Pekné, atraktívne balenie, hra na city a emócie. Potom sú nepozorní. Ľahšie naletia.
Ak niekto zarába peniaze nečestne, použije ich na svoje sebazničenie. Osoba, ktorá robí podvody, klesá eticky, stráca morálne hodnoty a duševné zdravie. Alkohol, drogy, tabletky na spánok a rôzne stimulátory, ľahké dievčatá, nočné kluby, herne, burzy a kasína, prosté plytvanie peniazmi. Straty, choroby blízkych, rôzne zdravotné ťažkosti, kriminalita, nehody, nešťastie. Zarobiť peniaze teda možné je. Zarábajte tak, aby ste nestratili osobnú hrdosť, radosť zo života, potešenie a pôžitky, ktoré sú aj tak jediným dôvodom, prečo človek žije.
Mnohí, aj malí výrobcovia, stavitelia, remeselníci a obchodníci sa nechali týmito veľkými podvodnými praktikami ovplyvniť. Potom to vypadá tak, že podvádzajú všetci. Ako za komunistov. Hovorilo sa: Každý kradol (nebola to pravda), nikomu nechýbalo, iba niektorí kradli vo veľkom. Prejavy komunizmu môžete vidieť v sociálnych štátoch. Fungujú na rovnakých filozofických základoch. Ak bežní ľudia robia malé či väčšie podvody, tak to umožňuje robiť iným tie veľké. Stráca sa dôvera, korupcia a podvody prekvitajú. Ak sa systém zrúti, bude hlad, rabovanie, revolúcia, vojna alebo diktatúra.
Bez ohľadu na čokoľvek, toto pravidlo je bezpečnejšie: “Bez práce nie sú koláče.”
Potrebujeme o tom hovoriť a môžeme veci zmeniť. Potrebujeme začať u seba. Vrátiť sa k tradičným hodnotám a nenechať sa ofúknuť. Vyžaduje si to viac tvorivosti, nápadov alebo zručností a vedomostí. Pasivitu a nezáujem vymeniť za aktivitu a starostlivosť.
Je potrebné sa vrátiť k tradičným hodnotám produkcie. Zarobiť veľa peňazí. Každý deň sa ich v tlačiarňach tlačí viac a viac, preto sa stávajú bezcenné. To cenné pre prežitie je strava, ubytovanie, hygiena, oblečenie, doprava, priateľstvo, spolupráca a podpora. To sú väčšinou veci, ktoré platíme, pre ktoré chodíme do práce. Pracujte poctivo, aby ste mali dostatok peňazí a vyššiu životnú úroveň. Podvodmi a podvodíkmi sa naša životná istota znižuje. Ukradnutá vec sa vždy predáva pod cenu a nikdy neprinesie šťastie.
Pokiaľ máte záujem o dlhodobé prežitie, mali by ste sa viac orientovať pre zákazníka. Na dostatočné množstvo a funkčnosť vašich výrobkov. Na kvalitu vašich služieb spojených s predajom. V rôznych okamihoch je každý z nás jedným z tých zákazníkov. Potrebujete výborných predajcov, marketing a propagáciu za nízku cenu. Reklamu, ktorá oslovuje správne cieľové skupiny. Hovoríte: “To ja viem. Ako to všetko urobiť?”
Nedosiahnete to mávnutím čarovného prútika. Je iba jeden zázračný liek: Presne a rýchlo zmapovať súčasný stav, vypracovať presný program nápravy a tvrdo sa pustiť do práce. Rýchlejšie ako nás tento chaos všetkých pohltí. S dobrými zámermi a poctivou prácou dosiahnete v živote viac.
Aký je váš názor na poctivosť v podnikaní?