Úspech znamená robiť to, čo je treba robiť, vtedy keď je to treba robiť. A robiť to v dostatočnom množstve na to, aby sme vyprodukovali oveľa viac, ako sme schopní spotrebovať.
Stretol som sa s množstvom predajcov a obchodných firiem. Pracoval som v MLM systémoch. Živím sa obchodom alebo predajom už viac ako 25 rokov. Viem, kedy sa mi v predaji darilo a kedy nie. Viem to vyhodnotiť až teraz, s odstupom času. Bolo to veľmi tvrdo vydreté uvedomenie. Ak sa vám v predaji nedarí, tak je to preto, že nerobíte niečo, čo by ste mali. Možno si myslíte, že viete v čom je ten problém. Tak prečo ste ho doteraz nevyriešili? Ak by to bolo to, čo si myslíte, že to je, už by ste problém nemali.
Ak problémy a neúspechy narastajú, obchodníci alebo predajcovia si začnú myslieť, že problém musí byť veľký alebo zložitý. Snažia sa hľadať chyby vo svojom prostredí, kritizujú alebo obviňujú iných. To je bežný spôsob myslenia ľudí. Vďaka tomu upadá výkonnosť, morálka a vytrvalosť predajcu alebo tímového ducha.
Viete, každá práca má svoj postup, ak ho nedodržíte alebo prehadzujete poradie, nemusia potom veci dobre fungovať alebo nebudú fungovať vôbec. Ak máte na aute defekt, tak tento problém nevyriešite tým, že na aute umyjete okná. Nemôžete mať dostatok obchodných rozhovorov, ak ste si nedohodli stretnutia a predtým nezískali kontakty.
Tu je séria otázok, ktoré by vám mohli pomôcť. Pravdivosť si môžete overiť jednoducho. Urobte všetky veci tak, aby ste na tieto otázky mohli odpoveď “áno” a garantujem vám, že váš predaj bude úspešný.
Ak sa živíte ako menší obchodník alebo predajca na vlastných nohách:
- Máte ako predajca Menný zoznam a vediete si ho priebežne?
- Získavate nové kontakty denne?
- Vediete si o nich evidenciu?
- Dohodujete si alebo vám niekto dohoduje obchodné stretnutia denne?
- Máte 3 – 8 (ideálne 5 – 10) obchodných rozhovorov denne?
- Darí sa vám dobre pri uzatváraní predaja a dosahujete vyššiu úspešnosť ako 60%?
- Vediete si nejaké štatistiky?
- Vediete si o tom, čo vaši zákazníci u vás nakúpili, presnú evidenciu?
- Máte dobré vzťahy s ľudmi, ktorí od vás nakúpili?
- Odporúčajú vám vaši zákazníci svojich kolegov, priateľov, zákazníkov alebo dodávateľov?
- Máte pre nich vypracovaný nejaký partnerský program?
Ak by sa vám nedarilo tieto veci dosiahnuť kontaktujte nás a my vám poradíme. Alebo sa iba rovno zapíšte do 1.úrovne ON-Line Školy obchodu. Tak sa všetky tieto veci, krok po kroku naučíte robiť.
Ak ste manažérom výrobnej, servisnej alebo obchodnej firmy alebo máte vlastnú sieť prevádzok a predajní:
- Máte poriadok v databáze a vediete si presnú evidenciu o vašich jednaniach so zákazníkmi?
- Máte vypracovaný nejaký vernostný program, súťaž alebo aspoň ankety, ktoré vám umožňujú získavať mená a kontakty väčšiny vašich zákazníkov?
- Obsahuje vaša databáza evidenciu o tom čo, ktorý zákazník nakúpil a kedy to bolo?
- Máte vypracovanú stratégiu predaja?
- Máte vo vašej firme marketingové oddelenie alebo aspoň marketingového pracovníka, ktorí sa stará o to, aby boli vaši minulí a súčasní zákazníci informovaní o vašich súčasných ponukách, akciách alebo novinkách?
- Máte nastavené nejaké On-line komunikačné kanály, skrz ktoré môžete získavať nové mená potenciálnych zákazníkov a získavate ich?
- Odpovedáte na dotazy potenciálnych zákazníkov takmer okamžite?
- Máte vypracovanú postupnosť úvodných, základných a hlavných služieb vo vašej firme?
- Máte dostatok schopných predajcov?
- Robia vaši predajcovia dostatok obchodných rozhovorov denne?
- Organizujete nejaké tréningy pre vašich manažérov predaja, predajcov alebo predavačov?
- Majú vaši predajcovia, vypracované svoje vlastné Menné zoznamy?
- Máte vo firme vypracovaný presný a pravidelný systém, oslovovania zákazníkov a komunikácie s vašimi zákazníkmi?
- Máte vo vašej firme jasne stanovený program zliav a bonusov?
- Majú vaši predajcovia denne, dostatok dohodnutých obchodných stretnutí?
- Získavate viac nových zákazníkov ako vám ubúda z tých súčasných?
- Dosahujú vaši predajcovia úspešnosť uzatvárania predaja aspoň 60% na počet predajných stretnutí?
- Vediete vo vašej firme štatistiky, kde každý predajca môže vidieť, ako sa mu darí a ako je na tom v porovnaní s minulým obdobím a s ostatnými predajcami?
- Získavajú vaši predajcovia odporúčanie od vašich zákazníkov?
- Máte pre vašich zákazníkov vypracovaný nejaký partnerský program?
- Predávate dosť na to, aby ste boli solventní a mohli expandovať?
Zaveďte to do života a vaša firma bude v predaji úspešná. Ak by ste s tým mali problém, kontaktujte nás.
Poplatok za vypracovanie analýzy a vypracovania presných krokov nápravy vášho predajného oddelenia je určite oveľa nižší, ako váš ušlý zisk. Po vzájomnej dohode vám môže byť pridelený konzultant.