Produkcia vo firmách je vo veľkej miere závislá od dívizie, ktorá je zodpovedná za to, aby sa o vás všade vedelo. Aby sa o vás vedelo dosť nato, aby ste predávali váš tovar a služby, a zarábali peniaze v nadbytku.
Tejto divízii sa v odborných manažérskych kruhoch hovorí: “DISEMINAČNÁ divízia”.
Diseminácia – Zapríčiňuje (spôsobuje), že informácie o vás (o vašej firme alebo o jej výrobkov a službách) sa dostanú k veľmi veľkému počtu ľudí a vytvoria u nich dostatočný záujem nato, aby sa im dalo tieto výrobky alebo služby predať.
Diseminačná divízia sa skladá z 3 oddelení:
Oddelenie Propagácie a Marketingu
Oddelenie Publikácií
Oddelenie Registrácií (Predaja)
ODDELENIE PROPAGÁCIE A MARKETINGU
- sa zaoberá prieskumom trhu, hľadaním “dier” na trhu a formami informovania, ktoré DORAZIA k zákazníkovi. Dáva vedieť o tom, že riešenia vo vašej firme na tieto ich existujúce nedostatky, problémy, potreby a túžby existujú. Tiež je to oddelenie, ktoré vytvára dopyt (pre priateľov z Čiech – poptávku) po produktoch a službách firmy vašej firmy u existujúcich a potenciálnych zákazníkov, pomocou cielenej, správne vytvorenej a vyrobenej (vytlačenej) Off-line propagácie alebo perfektne spracovanej a atraktívnej On-line Propagácie. Na propagáciu vašich výrobkov a služieb, sa využívajú všetky možné cesty a formy doručenia odkazu o tom, KTO SME a ČO MÔŽEME PRE ZÁKAZNÍKOV UROBIŤ.
ODDELENIE PUBLIKÁCIÍ
- sa zaoberá predajom alebo distribúciou publikácií (návody na použitie, vzorkovnice, makety, projekty, brožúry, knihy, DVD prezentácie a vzdelávacie materiály), ak sa zakladateľovi, majiteľom alebo pracovníkom firmy podarilo vyrobiť niečo tak hodnotné, že zákazníci to chcú mať u seba aj za tú cenu, že by si ich mali kúpiť.
V takom prípade, by sa toto oddelenie staralo o ich dostatočnú zásobu na sklade. A o zasielanie a doručenie objednávok publikácií zákazníkom.
ODDELENIE REGISTRÁCIÍ (PREDAJA)
- v prvom rade je tu oblasť obchodných zástupcov. Teda celá oblasť tých, čo osobne navštevujú zákazníkov v ich firmách, v skladoch alebo v predajniach. Jedná sa o predaj vašim stálym zákazníkom. Ich hlavnou úlohou je udržiavať predaj v nadbytku. V objeme, ktorý vysoko prekračuje nevyhnutné potreby vašej firmy.
Takýto objem predaja dosahujú tým, že využívajú v maximálnej možnej miere, všetky propagačné a publikačné materiály a starajú sa o to, aby vzťahy zákazníkov k vašej firme boli nadštandardné.
Rovnako táto úloha platí pre všetkých predajcov a spracovateľov objednávok spoza počítačov vo vašej firme. Všetci sú zodpovední za vynikajúce vzťahy a promptný servis pre zákazníkov. Objednávky a zásielky, musia byť spracované tak rýchlo, ako je to možné.
Jednou z kľúčových úloh tohto oddelenia je, viesť aktuálnu a veľmi prehľadne spracovanú databázu zákazníkov. Z nej je možné kedykoľvek zistiť, ako sa vyvíja naše obchodovanie alebo nás vzťah s každým zákazníkom, ktorý u nás v ktoromkoľvek čase začal nakupovať. Tieto informácie a ich správne zaradenie do cieľových skupín, slúži potrebám prieskumov, marketingu a propagácie, ponuke publikácií a hlavne presnému manažmentu predaja.
Tiež sa tu evidujú všetky možné adresy, ktoré ste počas vašej činnosti získali, pre prípad, že by boli vhodné pre nejaké vaše súčasné alebo budúce zámery.
_____________________________________________________
Nastavte váš systém predaja minimálne do takejto podoby a určite nebudete trpieť nedostatkom objednávok, zákaziek a zákazníkov. Vaša firma bude solventná a pracovníci dobre zaplatení.
Ak s tým potrebujete pomôcť, dajte nám vedieť.

Marian Tóth

Zatiaľ bez komentárov.

Pridať komentár

Musíte byť prihlásený na pridanie komentára.