Obchodovanie alebo predaj je založený na 6 základných krokoch. Každý z nich je možné následne rozvetviť, do špeciálnych detailov. Ak máte pevne vypracované základy v systéme vášho predaja, potom na ne môžete vybudovať nadstavbu a vyšperkovať váš predaj do perfekcie.

Predaj, ktorý klesá, stagnuje alebo nie je dostatočný, nemá nikdy problém v nadstavbe, problém vždy nájdete v základoch bez ohľadu nato, s čím obchodujete alebo čo predávate.

1. Získavanie kontaktov na potenciálnych zákazníkov.

2. Oslovenie potenciálnych zákazníkov.

3. Dohodnutie obchodných stretnutí s potenciálnymi zákazníkmi.

4. Obchodné rozhovory.

5. Uzavretie obchodu.

V bode č. 5 amatéri s predajom končia. Profesionáli v tomto bode začínajú.

Nasledujúci 6. bod je o vzťahu so zákazníkom, na získaní odporučení na nových potenciálnych zákazníkov, na premenu nových zákazníkov na stálych zákazníkov alebo na upevnenie vzťahov so stálymi zákazníkmi.

6. Vytváranie priateľov / Obchodných partnerov

Potom to pokračuje takto:

2. Oslovenie zákazníkov.
3. Dohodnutie stretnutia.
4. Priateľský obchodný rozhovor (upevňuje obchodovanie, ukazuje novinky)
5. Pokračujúce alebo rozšírené obchodovanie.
6. Väčšie priateľstvo / pevnejšie obchodné partnerstvo.

Vybudujte si so zákazníkom priateľstvo. Dostanete odporúčania, získate pravidelné a dokonca rastúce odbery vášho tovaru a služieb. Budovanie obchodného partnerstva je minimálne tak významné ako samotný predaj, z môjho pohľadu významnejšie.

Ak sa vám zdá tento popis na riešenie problémov v predaji príliš jednoduchý, prečítajte si ho ešte raz alebo aj viackrát. Buďte pri čítaní pozorný a otvorený týmto informáciám. Nevytvárajte si postoj, “toto ja všetko viem,” nájdite bod, na ktorom sa váš predaj zasekáva a napravte ho.

Ak by ste potrebovali niečo prediskutovať, napíšte mi do správ.

Marian Toth

 

Zatiaľ bez komentárov.

Pridať komentár

Musíte byť prihlásený na pridanie komentára.