Predajca sa potrebuje stotožniť s produktom, ktorý predáva. Potrebuje ho spoznať alebo mu rozumieť. To znamená, že predajca presne VIE, aké problémy si zákazník vyrieši tým, že si jeho výrobok alebo službu kúpi. Predajca môže nadchnúť svojich zákazníkov, oni si daný výrobok alebo službu kúpia. Ale spokojnosť zákazníka spoznáte podľa toho, čo hovorí potom, ako službu absolvoval alebo výrobok použil.

Dnes sa predáva veľmi často formou: “Rozprávaj a preháňaj.” Ľudia, bez akejkoľvek hanby budú predávať výrobky, ktoré si nikdy dostatočne neoverili, ako úplne zaručenú vec. V poslednom čase je napríklad veľmi populárna rakovina. Pozrite sa, koľko zaručených a zázračných liekov, liečiv a prípravkov máme proti rakovine. A počet ľudí trpiacich rakovinou stále stúpa. Ako je to možné? Títo obchodníci dnes ospevujú jednu vec a zajtra už ospevujú niečo iné. S tým istým nadšením predávajú úplne iný zaručene zázračný výrobok. Hovorí sa tomu: “Predávam to, čo ide.” Toto je predajca-prostitút. Predajca-prostitút predá ľad Eskimákovi a holohlavému hrebeň.

Ak nejaký výrobok nepomáha a ani neubližuje uzdraví 20% ľudí. Určite ste počuli o takzvanom placebo efekte. Zákazníci, ktorí ho užili, budú prisahať na svoje deti a rodinu, že ich to vyliečilo. Je to v poriadku. Najdôležitejšie je to, že oni cítia, že im to pomohlo. Určite neľutujú, že to kúpili. Takže zo 100 ľudí, máte 20 zachránených. Pozrite sa, každý 5 človek sa uzdravil alebo sa v jeho živote niečo zlepšilo. V Biblii, by ste našli výrok: Tvoja viera ťa vyliečila človeče.

Škodlivý výrobok (podvod) poznáte podľa toho, že jeho úspešnosť uzdravovania je pod 20%, alebo neslúži, spôsobuje závislosť a ubližuje nad 80%. Čiže ak 5 ľudí použije tento výrobok a nepomôže to ani jednému, tak môžete vedieť, že je škodlivý. Niekto by mohol povedať, že to bola nesprávna, úzka skupina. V poriadku. Uzdravil alebo pomohol 2 z desiatich? 10 z päťdesiatych? 20 zo sto? Nie. Je to škodlivé. Koľko dôkazov ešte potrebujete, aby vám to došlo?

Vec, ktorá rieši váš problém na 100%, je presne to, čo ste potrebovali. Ak nie, tak to bol iba kompromis, ktorý ste kúpou urobili. Prečo je dnes tak málo času na to, aby predajci zistili: “ČO presne, by ten zákazník potreboval?” Prečo je zákazník nedočkavý?

Žijeme v časoch amaterizmu a podvodov. V časoch naivity a strachu, veľkých prázdnych rečí od autorít a pokrytcov. V časoch, keď musíte dokazovať nevinu a na obhájenie svojho práva potrebujete právnika. Keď lekár je platený za zákroky a nie za zdravých pacientov. Tovar sa predáva a ľudia pracujú za peniaze. Kde sú tie dobré časy, keď ľudia robili veci pre radosť? Pre prežitie. Pozrite si dnes večer časopisy, noviny, televíziu, politické rozhovory, reklamy, pustite si rádio. Väčinou to bude iba veľké bla, bla, bla, bla, bláááá.

VEDIEŤ môžete tak, že si to osobne overíte. Napríklad, používaním ste zistili, čo tie výrobky alebo služby robia, že dobre fungujú. Že spĺňajú to, čo ste od nich očakávali. Oveľa lepšie je, ak spĺňajú viac, ako ste od nich očakávali. Potom to bola výborná kúpa. Ak sa stretávate s niečím novým, čo ste nerobili, bude si to vyžadovať viac trpezlivosti pri skúšaní alebo overovaní. Pretože sa môžete zbytočne zbaviť niečoho, čo je veľmi cenné.

Nemusíte si overovať všetko, aby ste zistili, že je to pre vás zlé alebo nevhodné. Drogový díler vás bude nabádať: “Ako vieš, že drogy škodia, keď si ich nevyskúšal?” On vie, že môže u vás vyvolať závislosť, už po prvom použití. Nemusíte vyskočiť z 13. poschodia, aby ste poznali výsledok. Používajte zdravý rozum. Nenechajte sa oblbnúť a namotávať.

Marian Tóth

Ako tieto fakty súvisia s predajcom? Zapíšte sa do 1.úrovne ON-Line Školy obchodu a dozviete sa zvyšok. Naštudujte si obchod, krok za krokom a staňte sa PROFESIONÁL. Kliknite na: 

http://skolaobchodu.sk/skola-2/zaciname-page/

 

1 odpoveď

  1. Ján Krnáč

    Zdravím Marian a prajem ešte veľa skvelých postrehov, ktoré práve svojou jednoduchosťou oslovujú. Tak teda aspoň mňa určite. Keď si to “pretransformujem” na svoje MASÉRSKE SLUŽBY, tak rozhodne, že ak chcem masírovať zástupy, najprv ja osobne by som mal byť presvedčený o efekte masáží. Tí, ktorých som doteraz masíroval mi dávajú energiu ísť stále a stále ďalej, pretože ich úsmev na tvári mi dáva tú istotu, že to čo robím je správna vec. Ďakujem za príležitosť si uvedomovať podstatu v obchode. P.S. Vďačný žiak Jano K.

Pridať komentár

Musíte byť prihlásený na pridanie komentára.